Bakaláři ani magistři by své studijní plány nevyměnili

Ptali jsme se prvních bakalářů, zda by vyměnili svůj nový studijní plán se „starými“ magistry. Mluví se totiž o tom, že nová verze je mnohem jednodušší. Vidí to tak i prváci?

Zuzana Chorovská (ČJL)

V prvním ročníku magisterského studia už jsem byla, tak doufám, že tohle bude jednodušší, protože je pravda, že v tom prvním ročníku magisterského studia byly všechny ty slavistiky, praslovanštiny, staroslověnštiny… S těmi byl trochu problém, tak doufám že tohle bude i praktičtější.

Jana Matoušková (ČJL)

Já si myslím, že jsem asi radši, že mám tenhle program. Třeba taková praslovanština by mě podle názvu lákala, ale slyšela jsem, že je to hodně obtížné. Jinak ale o starém programu nic nevím.

Adam Kříž (ČJL)

Asi se mi víc líbí náš studijní plán, ale já sám se v tom zatím moc neorientuju. Vlastně ani moc nevím jak to mám s tímhle plánem, asi mi neporadíš, viď? Ale asi mi to vyhovuje víc.

Ovšem zajímavější bylo ptát se současných magistrů. Jak vidí bakalářský studijní program?

Pavel Pečený (ČJL-GER, 4. ročník)

Koukal jsem, že to mají přehozené. Nejdřív morfologii, syntax a tak. Moc o tom nevím, ale asi bych to bral. Té historické mluvnice tam trochu ubylo. Už žádná praslovanština, staroslověnština. Ale záleží, co po nich budou chtít v těch předmětech, které tam mají.

Michal Polesar (ČJL, 4. ročník)

Trochu jsem se na to už díval na internetu. Přijde mi, že tu literaturu mají dost odfláknutou. Jako by se snažili všechno rychle projet, aby to nějak dostali do sebe, ale že by tam něco dělali pořádně… Jinak by s tím plánem asi neměl být žádný problém. Akorát tady koukám, že dělají morfologii a podobně, aniž by měli odchozené ty základní prosemináře a tak. Mně to asi vyhovuje tak, jak to mám já. Na tom jejich plánu mě iritujou i ty kredity. Některé zkoušky, jako poetika poezie, jsou za 12 kreditů, ale třeba za českou literaturu dostanou jenom tři.

Kristýna Horáčková (ČJL, 2. ročník)

Přijde mi to víc zaměřené na praxi. Ale zajímalo by mě, jakým způsobem právě jazyk nebo literatura, které si strašně dlouhou dobu jely jenom po těch svých kolejích, jakým způsobem na tu změnu budou schopny reagovat. Docela by mě zajímalo, jaký je rozdíl mezi „Česká literatura 19. století“ a „Četba děl české literatury 19. století“. Asi to bude něco jako seminář. Nemají tu ani vypsanou přednášku, což mi teda přijde hloupé. Možná je to zahrnuté v té „Literární historii“… Popravdě: čert aby se v tom vyznal.

Petra Halbichová (ČJL, 2. ročník)

My máme bohužel spoustu těch vývojů a historických mluvnic – všechny ty hláskové změny, které jsou sice fajn, ale člověk aby si zašel do archivu a zkoumal rukopisy. Ale dost dobře si nedovedu představit, co se skrývá pod názvy některých předmětů – třeba „Komunikace v praxi“. Celkově mi to přijde jako obrovský skok. Myslím, že my některých věcí máme zbytečně moc a jiných zase zbytečně málo, ale tohle mi přijde… Mezi těmi plány je obrovská propast, proto to asi nedokážu tak úplně posoudit.

Jak je vidět, nový studijní plán je plný záhad stejně jako ten starý. Pozitivní je, že každý je rád, že má ten „svůj“.






Sdílej článek


Hodnocení

1 bod2 body3 body4 body5 bodů (zatím nehodnoceno)
Loading ... Loading ...

Související články:

Napsat komentář