Výzvy IES: kvalitní výuka, lepší propagace

Opletalova Na plénu Institutu ekonomických studií, kterého se účastní kantoři a celé vedení školy, se řešily nové studijní obory a celkový rozvoj IES. Kromě otázek rozvoje se mluvilo i o praktických problémech.

Dotaz na vylepšení přednášek z práva se setkal s odpovědí, že je nedostatek vyučujících, kteří by mohli zlepšit kvalitu výuky. Jako řešení se jeví reciprocita výuky mezi IES a Právnickou fakultou.

Vzhledem ke zvyšujícímu se počtu studentů na bakalářském stupni nyní běží výuka matematiky na hranici kapacitních možností. Další zvýšení počtu studentů však není v plánu. Zajímavé je zjištění, že v roce 2006 postoupilo do Matematiky II asi 80 studentů, zatímco letos to bylo nejméně o 50 více.

Kurz Ekonomická transformace I je do budoucna ohrožen a diskutuje se o tom, že nebude vyučován, a to ani jeho ekvivalent. Věc je však v jednání.

Na magisterském stupni 55 % studentů studuje obor Finance, 10 % Ekonomické teorie a 35 % ostatní specializace. Studenti doktorandského stupně jsou nyní odměňováni dle skutečných výzkumných výsledků, které jsou ostatně podmínkou k postupu do vyšších ročníku jejich studia. Dizertaci student může psát až tehdy, když má dvě publikace v některých z 600 celosvětově uznávaných časopisů.

Okomentoval to Jakub Jeřábek, zástupce IES v Akademickém senátu: „Dvě povinné publikace ve světových časopisech se většinou za tři roky stihnout nedají, proto by doktorandi rádi své studium měli čtyřleté.“

V nedávné době se zahraniční zájemci o Ph.D. studium konečně dočkali elektronické verze anglické přihlášky ke studiu.

Chystá se první časopisu Acta Universita Carolinae Oeconomica (AUCO), který bude vycházet třikrát za rok. Diskutuje se také o zavedení „joint degree“ ve spolupráci s univerzitou ve Štrasburgu.

Na plénu IES se řešila i otázka malé známosti institutu na veřejnosti, od které se přešlo k diskuzi o koncepci vývoje IES. Do ní patří i návrhy na vznik nových oborů včetně anglických, spolupráce s jinými školami a řada dalších, zásadních změn.

531 ×




Sdílej článek


Hodnocení

špatnýpodprůměrnýprůměrnýdobrývýborný (zatím žádné hodnocení)
Loading ... Loading ...

Související články:

Napsat komentář